torsdag 11 december 2008

Forskarseminarie och julbord

Dagen idag spenderades med att lyssna på olika föredrag kring ett gemensamt projekt; Tillräknelighetsbegreppet.
Rättspsykiatriker, filosofer (praktisk och teoretisk), psykologer och jag deltog i dagens seminarium.
Jag är mycket nöjd. Det handlade precis om sådant som intresserar mig.
Den senaste tiden när jag "bara" jobbat och läst lite filosofi har jag saknat medicinstudierna och samtidigt känt mig orolig för att ha tappat 'stinget' eller drivkraften som behövs för att klara av lite mer krävande studier. Men idag så försökte jag bidra så gott jag kunde till de olika frågeställningarna/diskussionerna och fick fin positiv återkoppling (det var första gången jag träffade de flesta av dem) och det kändes otroligt skönt och gav mig genast ny kraft!
:)

Kvällen spenderades med att äta julbord tillsammans med de andra och givetvis gräva ned sig i djuplodade diskussioner kring dagens ämne över ett antal öl och snaps.

Nu ligger jag i hotellsängen och är riktigt slut (fast på ett bra sätt).

2 kommentarer:

Fredrik sa...

Alltid roligt när man känner sig delaktig, uppskattad och aktiv. Julbord dessutom är alltid en bra avrundning.

KrimDoc sa...

Alltid! :)

Har du fått något julbord än då?