onsdag 18 februari 2009

Fartblind och självgod?

För en tid sedan sökte jag en "extrautbildning" avsedd att hjälpa forskningsintresserade läkarstudenter att förkovra sig i sitt intresseområde tillsammans med universitetsanslutna forskargrupper. Jag förutsatte att jag skulle vara en "guldkandidat" för den sortens grej och kände mig helgjuten för en plats på den. Det skulle ge en liten inkomst under terminerna och extra under somrarna i tre år framåt.
I förrgår fick jag besked om att jag inte var antagen. Jag blev sjukt besviken. Det hade nämligen försäkrat mig om att jag inte var helt beroende av inkomsten från polisen. Jag är ju som jag berättat tidigare, frustrerad över situationen där jag inte själv kan få bestämma vad jag jobbar med utan är beordrad att sitta kvar på ledningscentralen ända till i höst. Om jag hade fått denna platsen så hade jag kunna fortsatt och vara tjänstledig även över sommaren utan att behövt oroa mig över inkomsten.
Det var tydligen väldigt många som sökte och så tyckte de inte att jag verkade vara en som var intresserad av att fortsätta forska (har lite för många järn i elden så att säga).

Inga kommentarer: