tisdag 30 juni 2009

Semesterlängtan och dykdrömmar

Nedräkningen fortsätter! Nu har jag bara tre nattpass kvar innan en lång semester börjar. Jag känner redan nu hur skönt det kommer bli... :)

Jag försökte planera ihop lite dykning med en kompis idag, men det funkade inte för honom nu, så det får vänta tills lite senare i juli. Det är så härlig känsla att glida fram långsamt under vattnet. Det enda som kan vara lite störande är det höga "pysandet" från slangen och munstycket.
Jag gjorde lumpen som dykare och då var det en instruktör som vid något tillfälle nämnde hur mycket vi kommer sakna att dyka med den specialutrustning vi hade. Det hade han helt rätt i! Den är visserligen väldigt jobbig att hantera på land, men är helt fantastisk under vattnet. Neutralt avvägd, luftfilter (bara ett tyst väsande), återandningsfunktion och tillgång till en "fet" nitroxblandning som förlänger dyktiden.
Mmmm.... I like...
Om jag nu av någon slump skulle få sisådär en 70-80 ooo till övers, så är det nog en sådan jag kommer att investera pengarna i. :)

I veckan har Ice Age 3 premiär. Ettan har varit en favoritfilm. Jag såg ettan tillsammans med sonen då den kom och jag tyckte den var sjukt rolig då. Får se om trean är lika bra. Ska väl släpa med barnen på bio i helgen och hoppas på det bästa. Det kanske bara blir en upprapning av samma skämt, men det kan bli trevligt ändå.

1 kommentar:

FiaLisa sa...

Jag har också bokat in ice-age i helgen - med barnen naturligtvis. Det gör mig inte så mycket om det blir samma skämt, jag har dåligt minne ;-) och går inte på bio så ofta så det blir roligt ändå.