onsdag 7 april 2010

Ibland är det bara för mycket

Egentligen skulle jag ha två sköna föreläsningsfria veckor, men jag fick inte vilat riktigt som jag hoppats. Ekonomin är katastrof just nu. Har fått ta en del extrapass för att förhoppningsvis få in lite fler slantar, men har samtidigt fått återkrav från csn (inte lika mycket som förra året, bara 4000, men ändå) och är rädd för att jag tjänar ihop för mycket pengar denna termin också och blir återbetalningsskyldig igen nästa år till csn. Det är underligt med csn:s inkomstregler. Jag tycker att det borde vara upp till studenten själv att avgöra hur mycket han/hon klarar av att jobba.

Med allt som varit under vintern har jag inte orkat ägna någon tid åt en artikel jag påbörjade förra sommaren och den hänger över mig och känns inte särskilt motiverande längre.


Hemmet och hushållet har förfallit under den senaste tiden och det tog nästan två hela dagar för mig och hustrun att få det i ordning. Så nu är det i hyfsad ordning. J


Nu är det några dagars polisjobb och sedan börjar en vecka fylld av föreläsningar och temadagar, en resa till huvudstaden och ännu mer polisjobb direkt efter det trots att jag egentligen bara vill ligga i soffan, se på tv, spela spel, dricka öl och käka chips.



Inga kommentarer: