tisdag 1 juni 2010

Sommarforskning och hjärtingrepp

Det känns skönt att det är typ sommarlov, även om jag sitter inne hela dagarna o ser ut på det fina vädret från bakom datorskärmen. Jag jobbar för att bli färdig med mina artiklar så snart som möjligt. Det är spännande ämnen jag skriver om nu, så det känns rätt okej att sitta inomhus. Men så snart jag kommer till nästa fas så ska jag sitta ute med den bärbara o jobba i solen istället. Det ska bli gött!

Tidigt imorgon bitti (typ vid 5-tiden) ska jag upp och skjutsa min pappa till sjukhuset för att han ska genomgå en planerad PCI efter en genomgången infarkt för några månader sedan. I samband med infarkten så fick han en omgång av PCI och stentning, men coronarkärlen var så kraftigt igensatta så de kunde inte genomföra allt under en session. Första halvakuta ingreppet tog enligt min pappa hela 4 timmar för att det var så svårt att genomföra. (Eller om det t.o.m. var ännu längre...)
Hoppas att ingreppet går snabbare imorgon. LAD var tydligen helt ockluderad och RCA var rejält stenoserad också som de ska öppna upp imorgon.
Imorgon eftermiddag så ska jag ha utvecklingssamtal i skolan för sonen. Jag är intresserad av hur det går för honom, men dessa samtal kan ibland (oftast) kännas som ett spel för galleriet. Man följer en mall och säger att vissa saker är bra och vissa är mindre bra. Men såhär mot slutet av terminen är det väl lite sent och försöka ändra på något...
Jag är lycklig nu också för snart kommer den nya leksaken. Den ligger på posten o väntar, så om jag har tur har jag den i min hand imorgon. Yey!
:)

Inga kommentarer: