söndag 30 maj 2010

Fest, forskning o ledighet

Jahapp, då var denna termin slut. Kårfesten förra veckan var kul, men inte riktigt som den har varit tidigare år. Jag hade med mig lite för mycket pengar också, så det blev några drinkar för mycket som jag kände av dagen efter när jag hade avslutande förhör på gastro-veckan. Och kände av det några dagar till faktiskt... Jag tål inte alkohol längre helt enkelt...

Denna vecka har varit en "instuderingsvecka", men jag har inte ägnat en enda liten stund på medicinstudier. Men jag har däremot startat upp mitt nya forskningsprojekt tillsammans med min handledare. Vi ska studera den mest våldsamma gruppen i samhället (1% står för 63% av all våldsbrottslighet) och det ska nog bli minst två artiklar och förhoppningsvis några till. Vi får se...

Annars är det faktiskt första gången på riktigt länge som jag har känt mig ledig. Det är så skönt, men grejen är den att jag känner mig nog bara ännu mer trött av att vara ledig. Jag går ned i tempo o slackar lite extra. Igår var jag på en födelsedagsfest och kunde knappt hålla mig vaken efter några drinkar.
Dessutom skulle jag jobbat i helgen, men jag tog mig några semesterdagar för att kunna ta igen mig ordentligt.

Jag kunde inte hålla emot begäret. Nu har jag beställt en ny mobil (på avbetalning givetvis), men det värsta är att den verkar vara slut i nästan hela landet så det dröjer innan jag får den. Någon gång då och då upplever jag hur det är att ha impulskontroll förlust. Svulla i sig god mat, choklad i mängder och en o annan teknisk pryl. Vilken tillfresställelse jag får av att ge efter för "ha-begäret" någon gång då och då. Just nu är jag helt fixerad vid att få telefonen o har svårt att tänka på något annat o bara drömmer om att få leka med min nya elektroniska pryl.

Kommande veckor fram till midsommar handlar i stort sett bara om forskningsstudier och ett o annat arbetspass som ordningspolis . Jag ser fram mot en förhoppningsvis riktigt skön sommar. Men semester blir det inte förrän i agugusti. :)

Inga kommentarer: