tisdag 23 december 2008

Dagen innan julafton

Idag känns det skönt! Igår gjorde jag först lite ärenden på stan (skitjobbigt med allt folk) och sedan hade jag ett nytt möte med min handledare. Han blev ganska försenad för att han skulle på patientbesök, men då passade jag på att botanisera i forskargruppens egna lilla bibliotek. Det var svårt och välja, så det blev typ 6 st böcker i något större storlek. Det vore kul om jag hann läsa igenom det mesta, men det är väl lite väl optimistiskt. :)
Mötet blev väldigt produktivt. Jag bidrar till ett projekt om tillräknelighetsbegreppet som jag troligtvis kommer (efter lite omarbetning) kunna använda för att tillgodoräkna mig 20-veckors arbetet på T10! Gött! Visserligen resulterar det i en massa krävande jobb även under julhelgen, men det är det värt.

Igår hämtade jag en lite äldre dator från min far som dottern ska få imorgon. Ännu en dator att jobba med... Phew! Hoppas att det inte tar alltför lång tid för det är vad jag ska försöka hinna med ikväll.

Idag åkte hustrun och jag in på stan igen för att köpa de sista julklapparna och julmaten. Det gick oväntat lätt. :)

Nu ska kvällen ägnas åt att göra chokladtryfflar, dricka gott vin, ominstallera dator, slå in julklappar, äta god fisk till middag och mysa med familjen.

Hoppas ni får det lika bra som jag!
:)

Inga kommentarer: