måndag 9 februari 2009

Två filmer och plugghelg

Det blev en hel del pluggat de senaste dagarna, men jag hann med att gå på bio två gånger. Barnen har inte varit hemma i helgen. Sonen hos farfar och dotter plus kompis hemma hos mormor. Skönt och slippa bekymra sig om dom när man har mycket att göra.

Igår såg jag "Pride & Glory" tillsammans med Herr E. Det var en bra polisfilm. Den saknade de flesta av de vanliga filmklichéerna. Vissa av scenerna var riktigt obehagliga och jag reagerade mycket kraftigare än vad jag brukar göra. Jag levde mig riktigt in i filmen för att skådespeleriet var så otroligt bra.

Idag var jag och såg "Australia" tillsammans med hustrun. Lagom lättsam och äventyrlig film. Precis vad jag behövde idag.

Nästa vecka fylls av anatomiska studier av det centrala nervsystemet.

Inga kommentarer: