söndag 21 juni 2009

Färdigtatuerad och midsommarfirande

Midsommarfirandet blev ungefär som jag tänkt mig. Och lite till... Det är nog tur att jag inte blev förskolelärare eller något sådant. Det var väldigt goa barn som var där, men jisses vad dom härjade. Det var svårt o dölja att jag tyckte det var jobbigt när de hoppade, skrek o busade alldeles intill där vi satt o åt. Föräldrarna till barnen som busade som mest verkade ganska oberörda (de hade väl vant sig). Till slut sattes barnen framför en barnfilm vilket lugnade ned stämningen. Phew...
Det är så skönt att mina barn har vuxit till sig något.

Tatueraren gjorde ett riktigt bra jobb i torsdags som jag hoppades. Hon körde på ganska hårt så det gjorde ondare än vad de gjorde de andra tillfällena. Det är i alla fall kul o äntligen vara klar. Det tar ett par veckor till innan den läkt ordenligt så man kan se hur den verkligen blev.

Nu blir det i stort sett bara jobb på polisen de närmsta två veckorna. Har gjort ett nattpass och ett kvällspass i helgen. Väldigt lugnt och lagom mycket att göra... Skönt och samtidigt ganska tråkigt.