torsdag 25 juni 2009

Sommarskönt

För ett par dagar sedan kom resultatet på Patologitentan. Jag var godkänd med en liten marginal. Skönt! Nu kan jag slappna av på riktigt och koncentrera mig helt på att läsa in mig på forskningen.
Jag kommer behöva repetera en hel del anatomi också efter som jag anmält mig som amanuens till hösten. Det är en bra grej för att hålla anatomikunskaperna levande (och kanske fördjupa dem något) och tjäna ihop lite extrapengar.

Till hösten börjar en kurs i konsultation där det ingår flera dagars övning på vårdcentraler runt i regionen. Det är tänkt så att de som har barn eller andra åtaganden vid sidan av utbildningen inte ska behöva åka till de mest avlägsna platserna, men nu har de satt mig allra längst bort trots att jag lämnat in blankett som förklarar min situation. Det är ingen höjdare om jag ska behöva ta mig ända dit... J-a skit! Hoppas det går att ändra om lite i placeringarna...

Just nu sitter jag och "jobbar" på ledningscentralen. Det blir en liten stund över här och där, så därför kan jag skriva lite. Det är ganska segt och sitta inne i en mörk och nedkyld lokal när det är så soligt och varmt ute.
Igår satt hustrun och jag vid badet och solade en stund innan jag skulle till jobbet för o göra ett nattpass. Jag älskar den svenska sommaren när den är såhär. Så snart ekonomin rättat till sig och vädret håller i sig, så får jag nog sticka ut o dyka som jag länge längtat efter.
Bara 5 arbetspass kvar på polisen innan jag är ledig till mitten av augusti. Såååå skönt!
:-)

Inga kommentarer: