måndag 17 november 2008

Polisbrist och utmaning


Nyligen hemkommen från jobbet. Har haft en hyfsat bra kväll. Ännu ett arbetspass då man märker bristen på poliser på våra gator. Vi var inte helt nedringda under kvällen, men ändå fick man anstränga sig för att få ihop patruller till de jobb som låg o väntade. Inte bra!

Fått en utmaning av DrWannabe. Jag har ju tyvärr svårt att stå emot utmaningar, men det är ju som med alla kedjebrev... Jag har ingen att skicka det vidare till. Jag får låta det stå som en öppen utmaning till den som läser detta och känner sig träffad eller bara allmänt intresserad av att anta utmaningen. Lämna ett meddelande i kommentarerna så kan jag komma och läsa ert svar. :)

Utmaningen är enligt följande:
"De regler som gäller är: Länka till den person som har utmanat dig och glöm inte att lägga in dessa regler i inlägget. Berätta sju saker om dig själv, både alldagliga och oväntade. Utmana sju personer i slutet av inlägget genom att nämna deras namn och länka till deras sidor. Låt dessa personer få veta att de har blivit utmanade genom att lämna en kommentar på deras bloggar."

  1. Jag har aldrig varit allvarligt skadad (benbrott el. liknande) trots några jobbiga moped- och cykelvurpor.
  2. Jag har varit dykare i lumpen, jobbat som dykinstruktör och samlat ihop ca 800 dyk.
  3. Innan jag blev polis ville jag egentligen bli brandman.
  4. Jag är 188 cm lång, 94 kg tung och har alltid varit dålig på o springa fort.
  5. Jag drömmer om att ha en fin stuga nära kusten där jag kan hämta nya krafter.
  6. Jag tycker att det är obehagligt med konflikter (jaa, trots att jag är polis!).
  7. Jag har ett tungt chokladberoende som jag brottas med varje dag.

Känner du dig utmanad?

2 kommentarer:

Dr. Jollan sa...

varför blev du polis och inte brandman då? :)

KrimDoc sa...

Först var kraven för antagning till testerna till brandmanna-utbildningen en avslutad undersköterskeutbildning (och gärna m erfarenhet), och när jag läst färdigt uskan fick jag besked om att de ville ha sjuksköterskor istället. Då lackade jag ur o sökte polisen istället o kom in på första försöket.

:)