fredag 21 november 2008

Sömnproblem och fullbokat schema

Ikväll såg jag en film som jag inte sett på länge. Den har varit en av mina favoriter för dess sköna stämning, humorn och musiken. "O brother where are thou". Det var länge sedan jag såg den och det var kul o se den igen. :)

Jag jobbade dagspass idag igen. Vissa dagar blir tyngre än andra... Det var en okej dag idag, men jag sov riktigt dåligt inatt och har vart sjukt trött. Direkt när jag kom hem kröp jag ned i sängen o slocknade i två timmar. Efter det blev det pizza, godis, vin och ett par bra filmer. Gud va' gött det kan va' o vara hemma o slöa!

Det fanns lite tid över idag på arbetspasset, så jag utnyttjade den stunden för o organisera upp mitt liv lite till.
Närmsta månaden är jag mer uppbokad än jag tror jag någonsin varit tidigare. Jag ska med på ett rättspykiatri seminarium, driva en psykologistudie (om polisverksamhet) vidare, medicinstudierna startar upp i december och har en hel del kvar av mina filosofistudier innan året är slut. Det blir en hel del pusslande med schemat, men som det verkar nu så ska det funka (om jag inte blir sjuk eller så förståss). Arbetspass att flytta eller söka semester för... Hoppas inte personalplaneraren tröttnar på mitt strul o blir tvär, för då är det kört o min plan faller.

Polismyndigheten har hamnat i djupa ekonomiska problem och fryser många av de kostsamma posterna som t.ex. möjligheter till övertidspass, utbildningar osv. Undrar om det kommer ha någon betydelse för personalen eller om det t.o.m. kommer gå ut över samhället? Återkommer kanske till det vid senare tillfälle när jag vet lite mer...

Ha det gött gott folk!

Inga kommentarer: