torsdag 6 november 2008

Vårdcentral, utvecklingssamtal och bio

Bond var så bra som jag hoppades på. Jag ger den till och med en 4 i betyg. :-) Mycket snabb action, fräck regi, bra musik och roliga paralleller till de tidigare filmerna. En typisk Bondfilm, fast ändå inte. Oftast har jag inte bekymmer med ljudet på biograferna, men ikväll var volymen riktigt hög och jag fick ont i öronen av det.

Det blev en tidig dag idag också. Det var ytterligare en dags besök på vårdcentral. Idag skulle vi bara få gå bredvid en läkare och få träffa lite patienter, men hade lite otur. De första två inbokade patienterna kom inte och den tredje ville träffa läkaren själv. Det resulterade i att jag bara fick träffa totalt 3 patienter. En som behövde hjälp med eksem, en som hade halsinfektion och den siste hade fått förändring runt cornea och var orolig för att han skulle bli synskadad.
En ganska stillsam dag. Det var rätt skönt för jag var trött idag av att ha jobbat de senaste dygnen...

Vi hade utvecklingssamtal för dottern på eftermiddagen också. Hmm... oftast tycker jag att det är plågsamt trist och tramsigt. Dottern är duktig i skolan, sköter sig som hon ska och gör sina läxor (för det mesta) och är väldigt duktig hemma när vi motiverar henne tillräckligt. Därför känns det tramsigt och krystat på utvecklingssamtalen. Man ska alltid hitta något som behöver utvecklas eller förbättras. Visst är det är bra och driva på barnen lite extra ibland för att förmå dem och prestera ännu bättre, men jag hade helst sluppit vara med på utvecklingssamtal om det gått.

Jag har fått en riktigt "hang up" på Brittneys nya låt "Womanizer". Den låten har gått om och om igen på min spelare de senaste dygnen. Jag är sån som verkligen lyssnar sönder låtar tills jag inte tål dem längre. :-)

3 kommentarer:

Dr. Jollan sa...

Hoj

det här med blogg e ju rena djungeln av folk man tror att man känner ;)

Fredrik sa...

Ja den där Bond måste man ju se. Det återstår bara att se när man får lite tid över till det.

Får för övrigt tacka för länken till mitt lilla hem och samtidigt säga du skriver själv en intressant en. Roligt att skola om sig från polis till läkare. Var läser du någonstans?

Ha det gott!

KrimDoc sa...

Dr. Jollan: Bloggvärlden är stor, men inte så stor att man inte stöter på varandra. :-)

doktoranden: Bond får man helt enkelt ta sig tid o se! :)

(Jag väntar med o avslöja studieort)