söndag 2 november 2008

Ännu en vecka till ända....

Det är nedräkning som gäller nu. Jag längtar till och få komma ut i polisbilen igen. Ska jobba dag imorgon. Turligt nog så jobbade jag inte under helgen. Det brukar vara väldigt mycket och göra på veckor när ungdomar är lediga från skolan.
Hustrun var på en rolig fest i fredags medan jag stannade hemma med sonen och kollade på Sagan om ringen (ext. version). Det var första gången han fått se den och han blev både förtjust och skrämd. (Hade glömt en del av överraskningsmomenten i filmen...)

James Bond på tv nu. Klyschorna haglar. :)
Ska gå och se nya bondfilmen i veckan som kommer. Har ganska höga förväntingar på den. Tyckte nämligen att förra filmen var rätt bra.

Jag har lite skuldkänslor för att jag ängnat större delen av helgen åt tv och film istället för att söka fram artiklar och läsa. Nu kan jag inte skylla på att jag måste koppla av ibland, för nu har det bara varit jobb och hem en tid istället för dubbelplugg. Men, men... Det känns som om att jobba skift får hjärnan o ruttna. Inget fastnar och det är omöjligt och lära sig något nytt. Det kanske inte hjälper att när jag väl är ledig så sitter jag uppe halva nätterna och kollar på film och tv... :)

Inga kommentarer: