fredag 19 december 2008

Lugn fredag...

Ansträngningen blev lite för stor i alla fall. Jag skulle läsa in mig på en omständlig text om utvecklingen av grodägg som parallell till den tidiga utvecklingen av människoembryon. Jag kunde inte förmå mig att läsa igenom hela den texten från igår till idag. (Av olika skäl fick jag inte texten som skulle läsas in förrän i onsdags och den dagen jobbade jag, så då blev det inget läst).
Jag räknade egentligen med att det skulle bli den typ av gruppdiskussion/seminarie som vi hade under fysiologikursen, men det blev snarare som muntligt förhör utifrån ett antal instuderingsfrågor. Hur som helst, så satt jag med som en snyltare medan de andra försökte svara på frågorna så gott de kunde. Det var faktiskt första gången som jag var helt oinläst inför en gruppövning. Ja, ja... jag fick lärt mig en del idag i alla fall tack vare de andra i gruppen. :)
Efter gruppövningen, så hade vi en enklare lab där vi kollade på musembryon. Det var en avslappnad lab med några få frågor som skulle besvaras. Det var verkligen skönt att det inte var så krävande.
Snart startar mitt juluppehåll också. Först så ska jag bara jobba både lördag och söndag dagspass. (Sedan dröjer det ända till nästa söndag innan nästa gång och då jag ska "jobba igen" ett pass som jag tidigare bytt bort).

Har försökt läsa in logiken som jag har prov på imorgon eftermiddag, men det har inte gått så bra. Jag är trött och saknar motivationen att tvinga mig och läsa. Därför så bestämde jag mig för att vila middag istället (somnade som en stock) och därefter gick jag på bio med hustrun utan barn första gången på länge. Vi såg "The day the earth stood still". Omdömet var väl ganska rättvisande får jag säga.

Så det har inte varit så särskilt produktiv dag, men väldigt skön.


Innan jag åkte hem från skolan idag, så stannade jag till och köpte en gran som hustrun och barnen pyntade så fint nu på kvällen.
:)

Inga kommentarer: