tisdag 2 december 2008

Spolierade planer?

Jag berättade tidigare om hur späckat mitt schema är fram till jul och att inget fick hända för då skulle planen gå i stöpet.
Nu har det hänt. Förkylningen tar kål på mig.

Jag hade föreläsning i filosofi både igår och idag som jag behövde gå på. Jag tänkte att det är nog inte så farligt att sitta i ett klassrum typ två timmar (höll mig på behörigt avstånd från klasskamraterna) och sedan åka hem o lägga mig. Men vad fel man kan ha ibland...
Nu känner jag mig ännu sjukare än vad jag gjorde för några dagar sedan. Fan!

Nu går inte ekvationen ihop riktigt. Jag har tenta i helgen och behöver läsa in ett antal sidor om olika filosofers aspekt på kunskap, mening, vetenskapsteori, språk o.s.v. Eftersom jag känner mig så hängig är det väldigt svårt och hålla fokus uppe. Dessutom kan jag inte vara sjukskriven hur länge som helst heller, eftersom jag verkligen behöver pengarna.

Som om detta inte var nog så skulle jag besökt vårdcentralen imorgon också som en del i läkarutbildningen, men nu går ju inte det heller och då måste den flyttas fram till någon annan dag.

Just nu sitter jag och förbannar herr P (kollega och kompis) som inte behagade stanna hemma under förra veckans jobbkurs och lyckades smitta ner hela mig... Fan, fan, fan!

Nä, nu är det läge och försöka kurera sig lite. Jag har apelsinjos, vitlök, nezeril, en filt, fjärrkontrollen och tröstchoklad. Någon som har något annat bra tips?

Inga kommentarer: