tisdag 24 februari 2009

Visceraföreläsning


Dagens undervisning handlade om thoracal viscera. De olika strukturernas position i förhållande till varandra. Hjärtats position och riktning i mediastinum. Lungbladens utbredning och utsträckning nedåt mot buken.
Nu börjar jag äntligen känna att intresset för anatomin kommer. Viscera och neuroanatomi är nog mer intressant än rörelseapparaten helt enkelt.


Tyvärr var jag helt slut idag eftersom jag jobbat hårt med referenssökning och referensförteckning till sent igår vilket är riktigt tröttande. När tempot skönk något, så kunde jag inte hjälpa det... ögonen bara föll ihop och så vaknade jag till med ett ryck. Då kändes det som om jag snarkat och dreglat på tröjan, men det var nog okej för det var bara min bordskamrat som märkte att jag somnat. He, he... Är man trött så är man.

Inga kommentarer: