lördag 14 november 2009

Ekonomisk?

Jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att klara av de närmaste två månaderna.
Jag får skylla mig själv. Jag har levt över mina tillgångar.
Jag älskar och köpa mig en latte då och då. En god lunch på någon restaurang emellanåt och sedan har det ju varit flera barkvällar också.
Sammantaget blir det mycket pengar. Dessutom tappade jag kollen på ekonomin någon gång i mitten på hösten och missade ett par räkningar som skulle betalats vilket gjorde att pengarna tagit helt slut.
Nu får jag bita i det sura äpplet och bara jobba på.

Det är ju skönt att det äntligen verkar lösa sig på jobbet. Det är också riktigt skönt att det är välbetalt och att jag själv kan bestämma hur mycket jag vill jobba (lägga till mertid) trots att jag har en deltidstjänst.
Det är ett jobb jag tycker om och gärna vill jobba med (se tidigare inlägg "Ordningspolisjobb").

Men att ha så mycket och göra samtidigt ställer till med problem för studierna ("infektionsklinik").

Nu har jag hamnat i en situation igen där jag behöver klara av en näst intill 250%-ig sysselsättningsgrad. Heltidsstudier, nästan heltidsjobb och lite forskning som jag lovat att slutföra innan årets slut...

Förra gången jag var i liknande situation, sa jag efteråt, "aldrig mer"...

Men... "Är huv'et dumt får kroppen lida", som en kollega till mig alltid säger.
:-)

Inga kommentarer: