onsdag 22 oktober 2008

Bristen på bloggande poliser

Jag sökte ikväll efter någon annan polis som bloggar om polisjobbet, men det verkar inte vara så många som är kvar. Jag hittade 2-3 st som slutat för ett tag sedan. Det kan kanske vara svårt att blogga som polis? Det är så mycket som man inte borde (kan) avslöja och så är det nog många som har åsikter om vad polisen gör eller inte gör. Jag vet bara vilka ändlöst tröttsamma diskussioner som kan uppkomma i mötet med nya människor. Det är synd att det är så få som skriver personligt om polisens jobb eftersom jag tror att det är många som är nyfikna och intresserade av vad en polis tänker eller gör. Eller framför allt om varför en polis gör som han gör.
Nu ska jag ju skriva lite om vad som händer mig i jobbet, men det kommer nog handla lite mer om utbildningen till läkare, medicin/sjukvård och annat intressant.

Än så länge har nästan inte någon läst min blogg. Än så länge är det en hemlig dagbok där jag skulle kunna skriva om vad jag vill... nästan. Det blir kanske jobbigare om någon som finns i bekantskapskretsen läser detta. Det är ju inte så särskilt svårt och lista ut vem jag skulle kunna vara. Jag ska nog trots allt vara lite försiktig med vad jag skriver så att jag inte avslöjar för mycket om det jag är med om. Dels för att inte stöta sig med någon och dels för att inte lämna ut för mycket information om mig själv eller om det jag upplever i jobbet. Jag vill ju inte att det blir problem för varken mig eller för någon annan jag känner.

Men det finns väldigt gott om sjukvårdsbloggar och läkarutbildningsbloggar.
:)
Det är så många som skriver väldigt bra och roligt, så man inser plötsligt hur otroligt stort utrymmet i cyberrymden är och att min blogg försvinner i en uppsjö av intressant information.

Inga kommentarer: