lördag 25 oktober 2008

Ny mobil, nattjobb och fin middag.


I förrgår på dan så köpte jag Sonyericssons C905i med ett bra studentabonnemang till. Jag har hunnit med o testa den lite grand och är mycket nöjd. Den känns skön, funkar bra med trådlösa headsetet osv.
De två senaste mobilerna jag haft var Sonyericsson (SE) så jag känner igen menyerna m.m. och de problem som brukar finnas med SE.
Jag tog den här bilden igår natt när jag jobbade. Den tar väldigt bra bilder, men det är också en massa inställningar som man behöver lära sig för att få bästa bildkvaliteten.
Får se hur lång tid det tar innan jag lärt mig allt nytt med den här mobilen...

Bilden visar det enda som behövs för att genomföra jobbet på ledningscentralen. Block, penna, headset och datorn som visar telefon och radiosamtal. Natten mellan torsdagen och fredagen var den lugnaste på riktigt länge, vilket var väldigt skönt! Då hade jag tid och leka lite med mina nya mobil... ;)
Det känns ganska skönt nu trots allt. Det är jobbigt att inte veta om man får det man vill eller inte. Jag har under 4 månader krampaktigt hoppats på att få flytta från ledningscentralen under hösten, men nu visar det sig att jag inte får det. Nu är det i alla fall inte längre något som jag kan påverka, så nu kan jag koppla av och låta tiden gå.

Fredagkväll var mycket trevlig. Hustrun har vunnit ett pristigefyllt stipendium inom universitetet och det var utdelning igår kväll under ceremoniella former och därefter fin middag. Jag gillar ceremonier och goda middagar. Man får klä sig fint, låtsas vara betydelsefull för en stund, dricka gott vin och äta fin middag tillsammans med andra trevliga människor.
Nu är jag lagom berusad, otroligt trött (bara sovit några timmar på förmiddagen), mätt och väldigt glad. Sonen är hos farfar och dottern nattar över hos kompis, så det är en barnfri natt också. ;)

Inga kommentarer: