onsdag 22 oktober 2008

Det blir inte alltid som man vill.

Saker blir inte alltid som man tänkt sig. Jag hade planerat det hela så bra. Jag kämpade extra hårt med plugget under våren för och vara fri från studierna utan förlora o studietid, men just nu verkar det som om det var lönlöst trots allt (förutom den goa lönen som rullar in nu då förståss).

Det pågår en massa utbildning på ledningscentralen just nu och då har arbetsgivaren bestämt att ingen ska få flytta innan utbildningarna är klara. Jag har t.o.m. försökt lägga fram min sak hos cheferna för att de i alla fall ska låta mig flytta (det är antal fler som sökt sig till nya tjänster). Men de tar inte någon som helst hänsyn till den enskildes önskemål alls. Det är bara ekonomi och siffror som gäller.
Ja, ja... Det är väl bara till o acceptera hur det blivit och försöka anpassa sig så gott det går till den nya situationen. Söka tjänstledigt och semester för att skapa tid till plugget i december. Prata med chefen på det "nya stället" och berätta att när jag kommer dit i februari så kommer jag redan jobba deltid (enbart helger). Det känns som att det kommer bli rätt struligt....

Min handledare har bjudit med mig på ett större seminarie som ska hållas kring neurofysiologi och personlighet i december. Det kan bli riktigt intressant hoppas jag.
Det är tungt och läsa så mycket som man behöver för att komma någon vart med forskningen, särskilt när man samtidigt jobbar heltid med annat. Jag har egentligen behövt läsa flera artiklar om aggression den här veckan, men jag har varit alldeles för trött. Hoppas att jag har mer ork i helgen när jag är ledig.


Mmm.... ny mobil....
Jag drömmer om och köpa den nya Sonyericsson C905i som kommer i veckan. Jag är egentligen inget tekfreak, men det är nice med nya prylar.
Ska försöka ta fler bilder på familjen igen.

:-)

Inga kommentarer: