fredag 14 november 2008

Missad genusföreläsning och myskväll.

Jag hade tänkt mig o gå på en genusföreläsning (manligt & kvinnligt beteende) idag vid 11-tiden. Jag vaknade typ en halvtimma innan föreläsningen skulle börja, så jag skyndade mig yrvaket iväg till skolan. Men det hade tydligen blivit inställt och flyttad till en annan dag när jag inte kan gå. :(
Det första klasskamraterna sa när jag kom dit och pratade med dom var "du ser jäkligt trött ut" och flinade. O de' kunde jag ju inte förneka.

Det var inte helt katastrof för nu kunde jag ju åka till mitt favoritcafé o käka en smörgås o ta stans bästa kaffe. (trots att ekonomin inte tillåter det...)
:)

Nu har jag planer på att ha en skön hemmakväll med familjen. Det blir god mat, film och fredagsgodis. Myspys!

Dottern är så pysslig av sig. Hon visade mig nyss ett antal pappersfåglar hon vikt ihop (typ 10 st) och hon är väldigt duktig.

Hon har en konstnärlig ådra som hon inte ärvt från mig, vilken hon flitigt engagerar sig i. Sjunger i kör, målar, spelar musik och är väldigt kreativ och påhittig när det gäller o skapa i största allmänhet. Jag funderar på att låta henne söka in till en musikklass igen, men jag har själv negativa upplevelser från det att jag bytte klass när jag var liten. Hon är trygg med sina kompisar nu och jag är rädd för att hon inte skulle känna sig hemma i den nya klassen som hon ev. skulle gå.
Vi har sökt in tidigare till musikklass, på en skola vid andra sidan stan, för hennes räkning och då blev hon antagen i konkurrens med ca 120 andra barn. Så det är ganska god chans att hon skulle kunna bli antagen här också (denna skolan är mkt närmre). Dottern är också nervös för att byta klass, men hon har en bästa kompis som också ska söka så vi får väl hoppas att de kommer in bägge två, så känns det kanske bättre för henne. :)

Inga kommentarer: