söndag 9 november 2008

Ännu ett arbetspass till ända...

Det känns trist att bara vänta ut tiden, men det känns som om jag har hamnat i en ond cirkel igen. Jag är trött på att jobba och särskilt på att sitta på ledningscentralen. Nu väntar jag på att få börja skolan igen och räknar ned dagarna. Det blir fortsättning på studierna i december igen med anatomikurs m.m. Det absolut skönaste med att plugga är att förutom föreläsningarna kunna styra helt över min egen tid. Bestämma själv när, var och hur jag ska göra något.

Som polis ska man "skjuta upp" en gång om året dvs. visa färdighet i att hantera vapnet och viss skjutfärdighet. Det är inte särskilt komplicerat i och för sig, men det är ändå lite nervöst. Särskilt för mig som varit ledig så mycket tidigare under året och då inte haft några tillfällen alls att övningsskjuta.
Egentligen skulle jag ha "skjutit upp" redan i maj, men då var det bara skola som gällde. Så nu ska jag försöka hinna med det innan nyår. Antagligen kommer jag få tillfälle i veckan. Håll tummarna för att det går bra, för om jag missar kan det bli "tajt" o hinna med det innan året är slut (annars får jag lämna in vapnet o då blir det riktigt jobbigt). Man skjuter 3 olika serier. 3 ggr på distans, 2 ggr nödvärn och 3 ggr med höjd beredskap. Det som kan bli problem för mig är distansskyttet. När man övat väldigt lite innan så blir det lätt att man "rycker" av skottet (vilket jag allt för ofta gör) och då hamnar skotten, om man är högerhänt, i nedre vänstra kvadranten.

Det är ju fars dag idag, så hustrun lagade en riktigt god middag till mig. Hon e' så go'! Hon och barnen var på stan idag och köpte en verktygslåda åt mig. :)
Inte för o ha verktygen i, utan för o placera datorprylar, sladdar o andra elektronikprylar i. Många sladdar blir det...
Mycket bättre än en slips eller halsduk. Tack älskling! ;)

Inga kommentarer: